Nowosądecki producent taboru kolejowego Newag dostarczy trzy, nowe trzyczłonowe pociągi elektryczno-spalinowe dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pojazdy do regionalnego przewoźnika mogą trafić w 2022 roku i obsługiwać niezelektryfikowane linie kolejowe.
W środę spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania, w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Na dostawcę hybrydowych pojazdów wybrano Newag z Nowego Sącza.
Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta odpowiada wymaganiom, jak również przedstawia korzystny bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w 2022 roku– informuje Joanna Osińska, rzeczniczka ŁKA.
Łączna cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi 102,7 mln zł brutto, w tym dostawę trzech pojazdów wyceniono na 75,6 mln zł brutto (cena jednej sztuki – 25,2 mln zł). Pozostała kwota to utrzymanie pociągów.
Inwestycja ma zostać dofinansowana na poziomie 85 proc. w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020.
ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu spółka będzie mogła zamówić dodatkowe dwa pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania przetargowego.
Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. Z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego ma kursować 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna 20 składów, a z Łodzi do Spały – cztery weekendowe pociągi.
Źródło: lodz.tvp.pl