Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
ŁKA podsumowała 2021 rok. Wyniki lepsze niż przed pandemią - Projekt RPO etap IV
Strona główna » ŁKA podsumowała 2021 rok. Wyniki lepsze niż przed pandemią

ŁKA podsumowała 2021 rok. Wyniki lepsze niż przed pandemią

Rok 2021 był okresem dalszego rozwoju działalności przewozowej spółki. Łódzka kolej zwiększyła liczbę połączeń oraz rozpoczęła obsługę nowych relacji – czytamy w podsumowaniu działalności łódzkiego operatora. Nowe przystanki na terenie Łodzi (Łódź Andrzejów Szosa, Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska, Łódź Retkinia) polepszyły możliwości dojazdu mieszkańców osiedli do centrum miasta. Rozbudowana została oferta przewozowa na linii Łódź – Radomsko przez Piotrków Trybunalski. Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2021/2022 spółka wprowadziła także nowe połączenia z Łodzi do Włocławka, Poznania i Radomia.

ŁKA obsługiwała w 2021 roku 153 przystanki w województwach: łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Z przejazdów skorzystało 6,04 mln pasażerów, co w porównaniu z rokiem 2020 stanowi wynik lepszy o 1,39 mln osób, natomiast w porównaniu do 2019, to wzrost o 35 tys. podróżnych.

Integracja taryfowa kluczem do sukcesu

Jak podkreśla przewoźnik, od rozpoczęcia działalności, szczególną rolę w funkcjonowaniu ŁKA odgrywa integracja taryfowa i rozkładowa z innymi uczestnikami transportu zbiorowego. Spółka, na przestrzeni lat, wprowadziła na skalę niestosowaną dotąd w kraju integrację różnych środków transportu.

W związku z rozwojem oferty „Bilet zintegrowany ŁKA + PKS” Spółka zaczęła obsługę nowych punktów styku w Piotrkowie Trybunalskim i Radomsku, które zostały wprowadzone do oferty w grudniu 2020 r. Kontynuowano współpracę z władzami samorządowymi Tomaszowa Mazowieckiego i Piotrkowa Trybunalskiego – przez cały rok obowiązywała oferta umożliwiająca bezpłatną komunikację miejską dla pasażerów ŁKA oraz zniżki na zakup biletów przewoźnika dla posiadaczy kart mieszkańca.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2021/2022, ze względu na liczne prace modernizacyjne na terenie Łódzkiego Węzła Kolejowego, wprowadzono honorowanie biletów na przejazdy pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w pociągach PKP Intercity na terenie Łodzi oraz na liniach ograniczonych stacjami Pabianice, Ozorków oraz Koluszki.

W 2021 r. zgodnie z realizowaną strategią produktową wprowadzone zostały oferty specjalne i promocyjne, m.in. „Dzień Bez Samochodu”, „Dzień Dziecka z ŁKA”, „Studencki za ZETA”. W sezonie turystycznym Spółka wdrożyła oferty: „ŁKA na Skierniewickie Święto Kwiatów, Owoców i Warzyw”, „ŁKA na Dożynki w Rogowie”, „Powrót gratis z Open Hair Festival”, „ŁKA w Drzewicy”, „ŁKA + Kolej Wąskotorowa”, czy „Parowozownia Skierniewice”. Dzięki nim pasażerowie udający się do tych miejsc pociągami łódzkiej kolei mogli podróżować taniej.

Od 12 grudnia 2021 r. ŁKA wprowadziła „Taryfę województwa łódzkiego”. Dzięki ofercie ceny biletów łódzkiej kolei dla podróżujących po obszarze naszego województwa pozostały na niezmienionym poziomie. Taryfa objęła także ceny biletów na połączenia ŁKA Sprinter Łódź – Warszawa.

Inwestycje w tabor i zaplecze

Pierwszy wydłużony o jeden człon Flirt3 wyjechał na trasy województwa łódzkiego 15 listopada 2021 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna posiada 20 pojazdów typu Flirt, z czego 10 zostało przeznaczonych do rozbudowy o trzeci, dodatkowy człon. Do końca 2021 r. roku Spółka odebrała od producenta 3 takie składy. Rozbudowa pozostałych odbywa się sukcesywnie – docelowo do końca czerwca 2022 r.

Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pociągu zwiększyła się ze 120 do 186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosi 17,5 metra, a całego rozbudowanego pojazdu 63,2 metra. W członie znajduje się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi (po jednej na stronę). W ramach umowy producent pociągu – firma Stadler – zobowiązała się także do utrzymania pociągów do 2029 r.

Rozbudowa pojazdów Flirt3 to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy. Inwestycja ta, realizowana w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III”, została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Nowe hybrydy

W dniu 6 kwietnia 2021 r. został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 3 dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Pociągi dostarczy nowosądecki Newag. ŁKA skorzystała z prawa opcji, dzięki któremu Spółka mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi. Pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w I połowie 2022 r.

Po zakupie hybryd ŁKA uruchomi połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.

29 listopada 2021 r. została też zawarta umowa na zaprojektowanie oraz budowę małej instalacji fotowoltaicznej o mocy 250 kW na terenie bocznicy kolejowej Zaplecze Techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w Łodzi. Termin realizacji to 28 kwietnia 2022 r. Inwestycja pozwoli na produkcję zielonej energii nietrakcyjnej na potrzeby ZT.

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Skip to content