Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu - Projekt RPO etap IV
Strona główna » ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

  • przez

Hybrydowy zespół trakcyjny 36WEh otrzymał zezwolenie typu pojazdu kolejowego – informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego nabytku ŁKA podczas przejazdu okolicznościowego jeszcze w czerwcu. Spółka poinformowała też, że pociągi weekendowe do Spały będą uruchamiane aż do grudnia włącznie.

Dokument został wydany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego wczoraj (we wtorek 24 maja). – Na razie w naszej bazie jest tylko jeden hybrydowy zespół trakcyjny. Odbiory dwóch kolejnych planujemy na 15 czerwca – informuje rzecznik ŁKA Joanna Osińska. Przewoźnik powiększył zamówienie do pięciu pociągów.

Również w czerwcu należy spodziewać się przejazdu inauguracyjnego na trasie z Łodzi do Spały. Przewoźnik nie zdradza na razie szczegółów co do terminu i rozkładu jazdy. Wiadomo, że regularne, weekendowe przejazdy do Spały rozpoczną się 2 lipca. Nowością – oprócz samego rodzaju obsługującego trasę taboru – będzie długość sezonu, w którym do Spały będzie można dojechać pociągiem: będzie on trwał aż do grudnia, do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Wtedy cała hybrydowa flota ŁKA rozpocznie kursowanie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej i Opoczna (przewoźnik przejmie te relacje od Polregio).

– Zestawienie pociągów – z jednej, dwóch lub trzech jednostek – będzie zależało od zapotrzebowania w konkretny weekend – zapowiada Osińska. Jeśli któryś z zespołów nie będzie w dany weekend potrzebny na linii do Spały – nie ma technicznych przeszkód, by skierować go do obsługi połączeń na trasach całkowicie zelektryfikowanych. Jest to możliwe również w dni powszednie. Nie można jednak łączyć jednostki elektrycznej i hybrydowej w jednym pociągu planowym – taka możliwość istnieje tylko w sytuacjach awaryjnych, na potrzeby holowania (hybrydy przez EZT lub odwrotnie). – Zgodnie z wymaganiami OPZ pojazdy hybrydowe są kompatybilne z pojazdami 36WEd (pojazdy serii Impuls II eksploatowane przez ŁKA) w zakresie sprzęgu mechanicznego. Oznacza to, że zachowana jest kompatybilność mechaniczna i hamulca pneumatycznego – precyzuje Osińska.

Więcej o planach ŁKA związanych z pojazdami hybrydowymi napiszemy w najbliższym numerze Miesięcznika „Rynek Kolejowy”.

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Skip to content