Strona główna » ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

  • przez

Hybrydowy zespół trakcyjny 36WEh otrzymał zezwolenie typu pojazdu kolejowego – informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego nabytku ŁKA podczas przejazdu okolicznościowego jeszcze w czerwcu. Spółka poinformowała też, że pociągi weekendowe do Spały będą uruchamiane aż do grudnia włącznie.

Dokument został wydany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego wczoraj (we wtorek 24 maja). – Na razie w naszej bazie jest tylko jeden hybrydowy zespół trakcyjny. Odbiory dwóch kolejnych planujemy na 15 czerwca – informuje rzecznik ŁKA Joanna Osińska. Przewoźnik powiększył zamówienie do pięciu pociągów.

Również w czerwcu należy spodziewać się przejazdu inauguracyjnego na trasie z Łodzi do Spały. Przewoźnik nie zdradza na razie szczegółów co do terminu i rozkładu jazdy. Wiadomo, że regularne, weekendowe przejazdy do Spały rozpoczną się 2 lipca. Nowością – oprócz samego rodzaju obsługującego trasę taboru – będzie długość sezonu, w którym do Spały będzie można dojechać pociągiem: będzie on trwał aż do grudnia, do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Wtedy cała hybrydowa flota ŁKA rozpocznie kursowanie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej i Opoczna (przewoźnik przejmie te relacje od Polregio).

– Zestawienie pociągów – z jednej, dwóch lub trzech jednostek – będzie zależało od zapotrzebowania w konkretny weekend – zapowiada Osińska. Jeśli któryś z zespołów nie będzie w dany weekend potrzebny na linii do Spały – nie ma technicznych przeszkód, by skierować go do obsługi połączeń na trasach całkowicie zelektryfikowanych. Jest to możliwe również w dni powszednie. Nie można jednak łączyć jednostki elektrycznej i hybrydowej w jednym pociągu planowym – taka możliwość istnieje tylko w sytuacjach awaryjnych, na potrzeby holowania (hybrydy przez EZT lub odwrotnie). – Zgodnie z wymaganiami OPZ pojazdy hybrydowe są kompatybilne z pojazdami 36WEd (pojazdy serii Impuls II eksploatowane przez ŁKA) w zakresie sprzęgu mechanicznego. Oznacza to, że zachowana jest kompatybilność mechaniczna i hamulca pneumatycznego – precyzuje Osińska.

Więcej o planach ŁKA związanych z pojazdami hybrydowymi napiszemy w najbliższym numerze Miesięcznika „Rynek Kolejowy”.

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Skip to content