Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
ŁKA uruchomi połączenia do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej - Projekt RPO etap IV
Strona główna » ŁKA uruchomi połączenia do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej

ŁKA uruchomi połączenia do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej

  • przez

Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpocznie obsługę nowych kierunków – do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej. Pierwsze pociągi w kierunku tych stacji 11 grudnia.

Dzięki uruchomieniu połączeń mieszkańcy powiatu opoczyńskiego zyskają szybkie, komfortowe i tanie połączenia ze stolicą regionu. Czas przejazdu między Łodzią a Opocznem wyniesie 78 minut. Bezpośrednią relację Łódź – Opoczno – Łódź obsługiwać będzie 12 pociągów, natomiast kolejnych 5 składów pojedzie na odcinku Koluszki – Opoczno oraz Tomaszów Maz. – Opoczno – Tomaszów Maz.

Poza granicę województwa, do Skarżyska – Kamiennej, miejscowości położonej
w województwie świętokrzyskim, będzie można podróżować 3 parami pociągów łódzkiego przewoźnika.

Uruchomienie połączeń było możliwe dzięki zakupowi pociągów o napędzie elektryczno – spalinowym (tzw. hybryd), które mogą obsługiwać niezelektryfikowane odcinki kolejowych tras. Obecnie 3 takie składy kursują po województwie łódzkim, głównie na odcinku linii kolejowej
z Tomaszowa Maz. – do Spały. Kolejne 2 jednostki trafią do eksploatacji już w grudniu br.

Producent wyposażył jednostki hybrydowe we wszystko, co zapewnia bezpieczeństwo i komfort podróży, m.in. defibrylatory, pętle indukcyjne, numerowane miejsca, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis oraz ze strefą dziecięcą, klimatyzację, gniazdka elektryczne i USB, monitory, nowoczesny system informacji pasażerskiej, biletomaty, bezpłatne wifi oraz miejsca na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce. W celu umożliwienia podróży osobom na wózkach inwalidzkich, pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające im wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Ponadto, posiada dodatkowe gniazdka elektryczne pozwalające ładować akumulatory wózków.

Źródło: raportkolejowy.pl

Skip to content