Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo4/htdocs/projektrpo-etap-4.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
Do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trafią trzy hybrydowe pociągi - Projekt RPO etap IV
Strona główna » Do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trafią trzy hybrydowe pociągi

Do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trafią trzy hybrydowe pociągi

  • przez
Skład prócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej/fot. NEWAG S.A (materiały prasowe)

Nowosądecki producent taboru kolejowego Newag dostarczy trzy, nowe trzyczłonowe pociągi elektryczno-spalinowe dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pojazdy do regionalnego przewoźnika mogą trafić w 2022 roku i obsługiwać niezelektryfikowane linie kolejowe.

W środę spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania, w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Na dostawcę hybrydowych pojazdów wybrano Newag z Nowego Sącza.

Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta odpowiada wymaganiom, jak również przedstawia korzystny bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w 2022 roku– informuje Joanna Osińska, rzeczniczka ŁKA.

Łączna cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi 102,7 mln zł brutto, w tym dostawę trzech pojazdów wyceniono na 75,6 mln zł brutto (cena jednej sztuki – 25,2 mln zł). Pozostała kwota to utrzymanie pociągów.

Inwestycja ma zostać dofinansowana na poziomie 85 proc. w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020.

ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu spółka będzie mogła zamówić dodatkowe dwa pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania przetargowego.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. Z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego ma kursować 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna 20 składów, a z Łodzi do Spały – cztery weekendowe pociągi.

Źródło: lodz.tvp.pl

Skip to content